اخبار پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن PSG

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن یک باشگاه حرفه ای فوتبال در شهر پاریس واقع در فرانسه است. این باشگاه در 12 اوت 1970 با ترکیب دو تیم به وجود آمده است. باشگاه پاری سن ژرمن رکورد دار قهرمانی در جام اتحادیه، جام حذفی و سوپر جام فرانسه می باشد و با عنوان پی سی جی نیز شناخته شده است. برای ادامه مطلب با اخبار پاری سن ژرمن همراه باشید.

معرفی باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن نوعی باشگاه حرفه ای فوتبال در لیگ 1 فرانسه به شمار می رود. این باشگاه از تاریخ پایه گذاری تا کنون 9 مرتبه لیگ فرانسه را فتح کرده است. 

پاری سن ژرمن در تاریخ 12 اوت 1970 میلادی در شهر پاریس واقع در فرانسه با ترکیب دو تیم Stade Saint-Germain و Paris FC به وجود آمد.

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن مخفف پی اس جی یا پاریس اس جی می باشد. این باشگاه با نام پاری سن ژرمن نیز شناخته شده است. اعضای تیم باشگاه به صورت 36 نفر هستند. علاوه بر این، تیم پاری سن ژرمن داری یک تیم زنان و یک تیم رزرو است. 

پاری سن ژرمن تحت مالکیت سازمان سرمایه گذاری قطر قرار دارد. این سازمان سرمایه گذار در عرصه ی سرمایه گذاری خارجی در فعالیت است. مدیر عامل باشگاه نیز یک تاجر و سرمایه گذار اهل قطر به نام ناصر الخلیفی می باشد. 

لازم به ذکر است باشگاه پاری سن ژرمن با بیش از 40 مرتبه قهرمانی به صورت رسمی، مفتخر ترین باشگاه فوتبال فرانسه به شمار می رود.

رنگ لباس و نماد پاری سن ژرمن 

تیم پاری سن ژرمن به صورت سنتی با لباس هایی به رنگ قرمز و آبی در زمین فوتبال حاضر می شوند. بازی های خانگی تیم پاری سن ژرمن در ورزشگاهی به نام پارک ده پرنس با 47،929 نفر ظرفیت تشکیل می شود.

ورزشگاه پارک ده پرنس از منظر جمعیت سومین باشگاه بزرگ در فرانسه شناخته شده است. حدود چهار سال پس از به وجود آمدن تیم پاری سن ژرمن در سال 1974، پارک ده پرنس به عنوان ورزشگاه اصلی تیم مورد استفاده قرار گرفته است.

با وجود سرمه ای بودن پیراهن تیم پاری سن ژرمن، نماد اصلی این باشگاه آبی می باشد. در واقع در گذشته مردان پی. اس. جی از پیراهن هایی به رنگ آبی روشن بهره می گرفتند.

لوگو باشگاه پاری سن ژرمن به صورت دایره ای آبی رنگ و تعبیه ی یک برج ایفل در مرکز دایره طراحی شده است.

آغاز فعالیت باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در سال 1970 تأسیس شد. نخستین افتخار بزرگ این تیم به سال 1982 در جام فرانسه اختصاص دارد. علاوه بر این، اولین قهرمانی تیم پاری سن ژرمن در سال 1986 در لیگ 1 به دست آمد.

موفق ترین دوره در تاریخ پی اس جی در دهه ی 1990 رخ داد. در این دوره تیم پاری سن ژرمن موفق به دو سوپر جام فرانسه، دو جام لیگ فرانسه، سه جام فرانسه، لیگ دوم و جام برندگان یوفا شد.

در دهه ی 2000 با صعود به مرحله ی یک چهارم نهایی، تیم پاری سن ژرمن حذف شد. در طی این روند کاهش ثروت شکل گرفت و موقعیت های بحرانی به وجود آمد. در دوره ی افت پی اس جی تماشاگران به آشوب گری پرداختند.

در سال 2011 باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن به وسیله ی گروه سرمایه گذاری ورزشی قطر خریداری شد. تیم پی اس جی به رهبری زلاتان ابراهیم وویچ با موفقیت در سه لیگ به صورت مستمر در سال های 2013 الی 2015 به صورت مجدد پیشرفت کرد.

حدود شش سال پس از مالکیت سازمان سرمایه گذاری قطر، مالکان سازمان اعم از امیر قطر به موجب پرداخت 222 میلیون یورو برای انتقال یک ستاره برزیلی بارسلونا به نام نیمار، رکورد نقل و انتقال های فوتبال جهان را شکست دادند.

تصاحب امیر قطر بر روی باشگاه PSG سبب مبدل شدن عنوان باشگاه به ثروتمند ترین باشگاه در فرانسه و در سطح جهان شد.

پاری سن ژرمن در LE CLASSIQUE

ال کلاسیک یا کلاسیکو عنوان معروف ترین و مهم ترین مسابقه ی فوتبال در فرانسه است. در مسابقه ل کلاسیکو دو تیم المپیک مارسی از بندر مارسی و پاری سن ژرمن از شهر پاریس با هم به رقابت می پردازند.

پاری سن ژرمن در فصل 2019 الی 2020

گزارش های Deloitte در خصوص فوتبال پاری سن ژرمن حاکی از آن دارد که این باشگاه در فصل های 2019- 2020 با درآمد سالیانه 541 میلیون یورو عنوان هفتمین درآمد جهان را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، باشگاه PSG از منظر فوربس، نهمین باشگاه ارزشمند فوتبال جهان با ارزش 2/5 میلیون دلار است.

دوران ترقی باشگاه پاری سن ژرمن پس از رئیس شدن ناصر الخلیفی آغاز شد. ناصر الخلیفی خواستار تشکیل تیمی شد که قادر باشد عنوان لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

فصل 2019-2020 لیگ یک فرانسه در تاریخ 9 اوت شروع به بازی کرد. تیم PSG نیز در11 اوت نخستین بازی را انجام داد. در این فصل تیم پی اس جی با موفقیت در 27 مسابقه صدرنشین جدول بود.

با شیوع ویروس کرونا در 13 مارس 2020 این باشگاه در حالت تعلیق قرار گرفت. بر اساس قوانین دولت فرانسه پرونده لیگ یک فرانسه در فصل 10-20 لغو گردید و تیم پاری سن ژرمن در 30 آوریل 2020 به عنوان قهرمان اعلام شد.

در لیگ یک فرانسه، کیلیان ام باپه با نثار 18 گل به دروازه ی تیم حریف به عنوان بهترین گلزن لیگ انتخاب شد.

تیم پی اس جی در لیگ قهرمانان اروپا به سر مربی توماس تدخل در گروه A قرار گرفت. سپس با دریافت 16 امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. این تیم در مرحله یک هشتم، در طی بازی با بروسیا دورتموند با نتیجه 3 بر 2 به موفقیت رسید.

زین پس برای نخستین بار موفق به صعود در لیگ فینال چمپیونز شد. تیم پاری سن ژرمن در مقابله با تیم بایرن مونیخ در بازی نهایی شکست خورد و عنوان نایب قهرمان را کسب کرد. 

عنوان بهترین برد تیم پاری سن ژرمن در فصل 2019- 2020 به بازی با لیناس مونلری با تعداد گل 0-6 اختصاص دارد. علاوه بر این بدترین باخت تیم پی اس جی به بازی با ریمز 0-2 باز می گردد.

جوایز و افتخارات باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن

باشگاه پاری سن ژرمن در آوریل 2010 پس از المپیک مارسی و لیون، ثروتمند ترین باشگاه فوتبال فرانسه شناخته شد. علاوه بر این، تیم پاری سن ژرمن در سال 2020 در طی بازی با بارسلونا برای نخستین بار به فینال رسید.

در ادامه برخی از جوایز و افتخارات تیم پاری سن ژرمن را ذکر می کنیم:

  • نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020
  • قهرمانی در جام اینترتوتو در سال 2001
  • قهرمانی در جام برندگان اروپا 1995
  • رکورد 10 قهرمانی در سوپر جام فرانسه از سال 1995 الی 2020
  • رکورد 9 قهرمانی در جام اتحادیه فرانسه از سال 1994 الی 2020
  • رکورد 14 قهرمانی در جام حذفی فرانسه از سال 1981 الی 2021
  • کسب 9 قهرمانی در لیگ 1 فرانسه از سال 1985 الی 2020

دیدگاهتان را بنویسید